سرآمد اخبار
خاندوزی
اقتصادانرژی

خاندوزی: سهم سپرده قرض‌الحسنه از نقدینگی در پایان شهریور امسال افزایش یافت

وزیر اقتصاد گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد نقدینگی کشور از سپرده قرض‌الحسنه مردم بود و در پایان شهریور امسال این رقم به بیش از ۴ درصد رسیده است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی از طرح‌هایی مثل سامانه ستاره و تا تسهیلات خرد بدون ضامن همه در جهت افزایش دسترسی عموم مردم است. دو اقدام مهم شکل گرفت و موفق شدیم که فرآیند اخذ کارمزد را از مدل یکپارچه ۴ درصد کارمزد خارج کنیم.

او در ادامه بیان کرد: یک مصوبه خوب هم در آبان داشتیم که در آن اساسنامه بانک‌های قرض‌الحسنه تعیین تکلیف شد این ریل گذاری‌های جدید اتفاقاتی است که ثمره آن تمرکز بر دسترسی مردم و افزایش شمول مالی است.

خاندوزی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۴ درصد نقدینگی کشور در سپرده بانک‌های قرض‌الحسنه بود این عدد در پایان شهریور ۱۴۰۲ به بیش از ۴ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد سهم و نسبت بانک‌های قرض‌الحسنه در دو سال اخیر از مجموع نقدینگی‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری از سایر بانک‌ها همراه بوده است. مسیر کاهش کارمزد و تسهیلات بدون کارمزد به سرعت در حال توسعه است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدوارم دوستان کمک کنند اساسا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد را از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج کنند تا آمار تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

جزییات جدید درباره نرخ خرید تضمینی گندم / اتاق اصناف خبر داد

پیش بینی عجیب از بازار مسکن تهران در سال 1403

میلاد جانه

ایران رتبه ۱۵ صادرات فولاد در جهان را داراست

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 8 شهریور 1402/ بازار در سراشیبی سقوط!

میلاد جانه

سخنگوی وزارت خارجه: آماده بازگشت به برجام بودیم اما آمریکایی‌ها اراده لازم را نداشتند

میلاد جانه

رشد ۳ هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص در معاملات امروز

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید