سرآمد اخبار
ترامپ
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهانچند رسانه ها

دونالد ترامپ: به جنگ صلیبی علیه ارزهای دیجیتال پایان می‌دهم

ارز های دیجیتال موضوع جذابی برای رأی‌دهندگان آمریکایی است؛ از این رو سیاستمداران از جمله دونالد ترامپ برای اخذ رأی‌های بیشتر به حمایت از رمز ارز ها پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در یک گردهمایی مالی در سان‌فرانسیسکو، در حالی که از رویکردهای نظارتی دموکرات‌ها انتقاد می‌کرد، حمایت خود از صنعت ارز های دیجیتال را اعلام کرد. طبق گزارش حاضران در این رویداد با موفقیت 12 میلیون دلار به نفع کارزار انتخاباتی ترامپ جمع‌آوری شد.

دونالد ترامپ طرفدار سرسخت ارزهای دیجیتال!

طبق گزارش‌ها، در طول این رویداد، ترامپ خود را یک مدافع سرسخت ارزهای دیجیتال معرفی کرد. Trevor Traina، مدیر اجرایی فناوری و سفیر سابق ایالات متحده، خاطرنشان کرد ترامپ خود را “رئیس‌جمهور ارز های دیجیتال” آینده می‌نامد. این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که بخش ارز های دیجیتال به دنبال تاثیرگذاری بر شخصیت‌های سیاسی در بحبوحه نظارت‌های فزاینده پس از ورشکستگی‌های مهم صنعت در سال 2022 است.

هارمیت دیلون، یکی از زنان عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه، گفت ترامپ بر اهمیت ارز های دیجیتال تاکید و حمایت قوی خود را از این صنعت ابراز کرده است. با این حال، ترامپ برنامه‌های دقیقی در مورد رویکرد خود در قبال سیاست ارز های دیجیتال ارائه نکرد.
اظهارات ترامپ در تضاد با فرمان اجرایی جو بایدن در سال 2022 با هدف تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال است. این دستور، آژانس‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا را بر آن داشت تا دستورالعمل‌های نظارتی را برای کاهش خطرات مرتبط با ارز های دیجیتال ایجاد کنند. دولت بایدن همچنین تمایل خود را به همکاری با کنگره بر چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال نشان داده است.

رابین پترسون، سخنگوی کاخ سفید، موضع دولت را تکرار کرد و بر تلاش‌ها برای ایجاد تعادل بین نوآوری در دارایی‌های دیجیتال با حمایت از مصرف‌کننده در برابر خطرات فناوری‌های جدید تاکید کرد.

در گزارش‌ها اشاره شد به‌رغم گرایش عمدتاً لیبرال سان‌فرانسیسکو، ترامپ در میان تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران ارز های دیجیتال در این منطقه تحت حمایت قرار گرفته است. این حامیان، از جمله چندین چهره برجسته، نگران آن چیزی هستند که در دولت فعلی آن را مقررات بیش از حد تصور می‌کنند. جیکوب هلبرگ، مشاور Palantir، اشاره کرد ترامپ با اشاره به گری گنسلر، رئیس SEC، قول داده است آنچه را «جنگ صلیبی بایدن-گنسلر علیه ارز های دیجیتال» توصیف می‌کند، ظرف یک ساعت پس از روی کار آمدن متوقف کند.

این رویداد شرکت‌کنندگان قابل توجهی از صنعت کریپتو را جذب کرد، از جمله مدیرانی از Coinbase و دوقلوهای Winklevoss، تایلر و کامرون، که به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه خود در حوزه ارز های دیجیتال شناخته شده‌اند.

همسویی جامعه ارز های دیجیتال با دونالد ترامپ

دیوید ساکس و Chamath Palihapitiya، که در مورد سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود، به‌ویژه در خصوص بیت‌ کوین صحبت می‌کردند، میزبان جمع‌آوری کمک مالی در منطقه Pacific Heights بودند. همسویی جامعه کریپتو با ترامپ نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک است که ناشی از نگرانی‌ها در مورد فشارهای نظارتی است که برای رشد و نوآوری صنعت مضر است.

ماه گذشته، ترامپ در یک رویداد ویژه برای دارندگان ترامپ NFT در استراحتگاه Mar-a-Lago خود در فلوریدا، ارز های دیجیتال را تایید کرد. او نگرانی خود را در مورد خروج شرکت‌های رمزنگاری از ایالات متحده، با اشاره به خصومت نسبت به دارایی‌های دیجیتال ابراز کرد. او گفت: «اگر می‌خواهیم آن را بپذیریم، باید اجازه دهیم آنها اینجا باشند.»

اخبار مرتبط

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید؛ سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۵ فروردین ۱۴۰۳/ بهار به بازار سهام رسید!

میلاد جانه

تردد در محورهای چالوس و آزادراه تهران-شمال در این ۸ ساعت‌ ممنوع شد

میلاد جانه

رشد ۶ درصدی مبادلات تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

میلاد جانه

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

میلاد جانه

صادرات ۱۴ میلیون پوند کالای انگلیسی به ایران در ۳ ماه

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید